tisdag 5 mars 2013

En ny liten människa



 
-
 
I slutet på januari kom det en ny liten människa till vår "storfamilj"! Grannen fick ett barnbarn till, en liten pojke. Jag målade en sådan här tavla till den lille. Eftersom jag jobbat med IT inom finansvärlden hela mitt liv, blir man lite störd när det gäller personuppgifter :) Därför målade jag de här två tavlorna efter den första, för att ha som exempel i boden. De är alltså vederbörligen "avpersonifierade", men den jag gav bort är lik den första. Idén fick jag från Pinterest, som är min nya husgud när det gäller websidor... Jag älskar all inspiration och alla praktiska tips som finns under kategorin DIY & Crafts (Gör-det-själv & Hantverk). Den här typen av affisch-tavlor kallas tydligen för subway art, och är väl av  samma slag  som många av de tavlor med diverse ordspråk mm som finns att köpa även här. Mycket av det som finns på Pinterest är amerikanskt, snacka om att hemmafruarna där är kreativa av sig... Tyvärr ställer det ibland till det när man ska försöka översätta ingredienser av olika slag, men med hjälp av google och hyfsade språkkunskaper/fantasi lyckas jag oftast :) Imorgon drar vi till fjälls, ha det så bra alla! Kram, Tina
 
-
 


1 kommentar:

Hannis sa...

Snyggt!
Jag gillar såna tryck. Finns mycket kul att göra med just texter.
Och jag älskar Pinterest!
Ett kul sätt att hämta inspiration.
Både saker att göra och foto.

Ha sköna dagar i fjällen/Kram Hannis