torsdag 20 december 2012

Matsalsmöbler till slut!


 
 
-
 
Mitt största webauktionsköp hittills! En hel matsalsgrupp med 8 stolar och 2 karmstolar. Nu var ju inte färgen och klädseln till belåtenhet såklart... Hade ni trott det? :) Bordet blev målat rätt så snart, men 10 stolar ger man sig ju inte på utan ett visst motstånd inombords. Till slut slipade jag några i taget på altanen, grundade en i taget i uterummet, och fick sen hjälp att bära ner några i taget för sprutmålning nu under sommaren. Lite less var jag till slut... Klädseln är ju ingen match med häftpistol, då stoppningen var ok. Här är det äntligen undanplockat runt omkring och lite lätt julpyntat med löpare från HM Home, hyacinter och nötter i silverskålar.
 
-
 
 
 -

Så här såg den ut på auktionsfirmans bild. Sitsarna är inte vita utan gulbeige med invävt mönster. Gruppen är tillverkad i USA, så det är inte någon gammal sak, men formen och storleken var perfekt för oss.

-

Vitrinskåpet är inte heller gammalt,  jag hade hellre haft ett som var högre för utrymmets skull, men det får duga. Jag hittade det på Blocket, inte allt för långt bort hemifrån heller.
Totalt sett blev det en rätt så billig matsalsgrupp som jag är jättenöjd med! Kram, Tina

-
 

2 kommentarer:

idémakeriet sa...

Jag önskar dig en jätte skön jul med glädje, värme, kärlek och några julklappar är inte heller fel förstås:)
Varm kram Gerda

Marita sa...

Superfint!! Ja huga, så trist det är att slipa och måla stolar!!! Bord går ju an, men stolar....huga! Du har gjort ett jättefint jobb!
kram, Marita