tisdag 10 april 2012

Unik design?

-
Lite förvånad blev jag när jag strosade runt på Mio för några veckor sedan... Helt plötsligt såg jag en förpackning med kökshanddukar, där den översta hade en text som såg märkligt bekant ut! Det är min egen text som jag plockat ihop och skurit till schabloner av. Jag har använt den i flera år på några köksrelaterade saker i min bod, som brickor/brickbord mm.
-
Det finns ett café i Paris som heter Café des Anges (Änglarnas café), men jag har lagt till Patisserie (konditori) och ändrat adressen till en som såg fin ut i skrift. När jag gjorde det blev gatunamnet lite för långt, så jag kortade av det. Då borde det ju varit en punkt efter en förkortning, men jag gjorde fel så det blev ett komma istället. Sen har jag inte brytt mig
om att ändra det, och till och med det felet har de kopierat!
-
Jag köpte handdukarna nästa gång jag gick in i affären, och har sedan googlat på företaget som tillverkat dem. Det ligger i Malmö (!) och poängterar flera gånger på sin hemsida att deras design är unik.... Jo, morsning.... Orkar man inte ens ändra en påhittad fransk adress, har man inte mycket design i sig enligt mig. Nu får jag väl se det som en komplimang trots allt, att min lilla hobbyfirma bidrar till objekt i den stora design/inredningsvärlden :) Det är inte första gången heller... Kramar, Tina
-

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Men NU blir jag riktigt irriterad ju! Vad är det där för stil. Kom på något eget UNIKT dårå hörni i Malmö!
Hrmmmppffff!
Tycker faktiskt du ska kontakta dem.
Tack för din goa kommentar hos mig! Kul att höra om din dotter :-)
Kram kram
Susanne

Handplockat sa...

Hej
Mycket tråkigt måste jag säga...men du får ta det som en komplimang. Vill du tala om vilket företag det är? Tror inte jag har något jag köper av dom men om man gör eller kommer i kontakt hade det kännts bra att ge en liten kommentar:)

Roligt att se att du börjat blogga igen...
Kram kram/Emmeli

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Tina!! Vad är det jag läser?? Nu blir jag helt paff. Förstår din förvåning när du ser din EGEN text, på en hadduk, på MIO!!! Gah!!? Visst, visst kul är det. Smickrande till tusen. MEN va fasiken!?! Gud vad mycket gratis de får från bloggvärlden. Nog skulle det vara betydligt roligare om du fick något för din vackra text! De stjäl ju din idé. Rakt av med samma teckensnitt och misstag. Helt otroligt vad fräckt!
Ja ja..men som du skriver så får du ta det som en STOR komplimang! Så jag säger Grattis Tina! Till DINA handdukar. :) Jag ska nog gå och köpa mig ett par och säga att det är min kära bloggvän Tina som har designat texten! Haha!! :) Ja det skall jag banne mig göra, finss.

Tack för raderna inne hos mig. Som du ser så är jag knappt själv ute här i blogglandia. Det är lååångt mellan mina inlägg. Så ha inget dåligt samvete för att du tog dig en lång paus. Det behövs då och då. Så kul att du listade ut vem jag var tillslut! Ja min dotter växer så det knakar. Hon är redan tio år! Hjälp vad fort det går. Minns du när jag köpte den söta prickiga kaffeservisen av dig, för att ge henne i födelsedagspresent? Det var bra länge sedan nu..! :)

Kul att se dig och höra ifrån dig Tina. Hoppas allt är bättre nu och att det har lugnat ned sig med..ja livet

Ha det så bra nu, tills vi hörs igen!
Kram / Åsa.