onsdag 24 mars 2010

Sömnad pågår...

---
Jag blev förkyld igen, ovanpå febern jag redan dras med. Jag tror jag blir tokig! Nu har jag bara orkat med små sömnadsprojekt, det känns enklare när man är helt slut i kroppen. Kuddfodral på beställning och lite fler påsar har det blivit. Ibland är det kul att bara göra saker för att se hur det blir :)
---
---
Vem av oss har inte gömmorna fulla med tygbitar? Rosentyget här har så härligt gammeldags färger, blixtbelysningen gör dem inte full rättvisa... De rutiga fick lite handvirkade spetsar på magen.
---
---
Den här påsen fick en duk att ståta med. Det är en kusin till duken på kudden i mitt förra inlägg :)
---
---
Här har jag försökt mig på att "shabba" en strykbild. Jag tycker att det blev bra när man ser trådarna i tyget igenom trycket, och det inte blev så blankt. Efter påstrykning, strök jag med ånga och en bit skräptyg ovanpå. Då smälte ytan fast i skräptyget och sedan drog jag försiktigt bort det och översta hinnan följde då med. Jag gjorde sen om det en gång till. Spetsen i nederkant ångrar jag, det blev för gulligt för mig. Smaken är ju bekant som baken så någon annan gillar den säkert! Kram, Tina
---

5 kommentarer:

Hannis sa...

Vilken otur du har med feber och grejer!
Man blir så less när man hamnar i sånt.
Hoppas att det släpper med vårsolen som ska komma=))

Gillade shabby trycket på påsen!
Det där med spetsar...
Tycker det är så himla fint när jag ser det hos andra.
Köper hem saker med spets bara för att konstatera att näää, det är inte jag.
Det funkar inte hemma hos mig!
Jag är väl för oromantisk*skrattar*

Kuddarna blev skitsnygga!
Smart med dukarna.

Kram Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jobbigt och vara sjuk, hoppas nu du blir frisk i god tid till påsk. Lite sol och värme kommer och göra underverk, man blir piggare. Jättesöta påsar, den sista var extra fin. Jag tycker det var helt ok med spetsen.
Ha en fin dag
Stora kramen
AnnaMaria

K sa...

Samma här snuvigt å hostigt :C Det enda positiva är fri data-tid hihi KRYA PÅ DEJ /KRAM K

Anonym sa...

Åh så tråkigt med en sån segdragen förkylning....men tur att dsu har i alla fall lite ork till att sy sådana fina påsar.

Krya på dig
Kram, Pernilla

Sfinxen46 sa...

Vilken trevlig blogg! Fick tipset av en väninna som vet att jag en gång i tiden pysslade mycket med tyger o annat. Har inte mått så bra de sista åren, men kommit tillbaka, Följer dig nu;)

Krya på dig o som sagt hoppas du blir bra till påsk.