torsdag 21 maj 2009

Zink & Lavendel

---
Zink kan man ju inte få nog av ute! Den här hinken börjar nu se riktigt gammal och perfekt skabbig ut efter många år utomhus... Nu fick den bli kruka till en fjärilslavendel på stam. De luktar lite starkare än vanlig lavendel tycker jag, som en halstablett med lavendelsmak :)
---

---

Den här skopan hittade jag på loppis förra året, men den såg alldeles för ny ut den med. Jag målade handtaget med vit oljefärg, och lät den stå i den här jordtunnan över vintern. Nu ser den bättre ut (med våra mått mätt) och är perfekt att ösa jord med eftersom den är så stor. Otålig som jag är funkar det inte att fylla jättekrukor med en matsked :) Ha en skön helg nu med en massa fix ute och inne! Kram, Tina

---

4 kommentarer:

Helena sa...

Zink är en favorit här också, har planterat det mesta på vår balkong i zinkkrukor i år! Ha en fortsatt tevlig helg! Kram Helena

Anki sa...

Tänkte oxå plantera lavendel i zinkhink!
Det är ju så vackert & doftar så underbart *ler*
& stora grejer ska det va, & fort ska det gå...det har du så rätt i, hihi!...jag menar när man planterar...

Ha en underbar förtsättning på helgen!
Stor kram Anki

Compact Garden sa...

Mina favoriter :)
Vilken fin skopa och tack för ett bra tips med handtaget..önskar att jag också hittade en liknande skopa..
Ha en skön kväll/Anne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt med zink i alla möjliga former...
Har också några hinkar som jag gillar... finta att plantera i!
Kram
Marie