torsdag 24 januari 2013

Vägskäl...


-

Jag har gjort det! Det allra läskigaste... Jag har sagt upp mig från mitt jobb. Efter att ha provat allt för att må bra, var det bara mitt välbetalda heltidsjobb inne i Stockholm, med två timmars restid varje dag kvar att ändra på... Efter veckor av total ångest är det en sådan befrielse nu när det är gjort! Kassaskrinet får symbolisera det som alla vet är oviktigt, men som kan underlätta en del ändå... Slantar... Hur det blir med dem får vi se, jag tänker inte oroa mig mer just nu!

-


-

Det jag hoppas att det blir mer av däremot, är mysiga stunder med vänner,

-



-

mer tid för pyssel,

-

.

-

men framför allt tid till att lukta på rosorna och bara vara!
Naturligtvis måste jag ha någon sysselsättning igen, men det får vi se hur/när/var det blir...
Kramar till er alla där ute! Tina

-


6 kommentarer:

Anki sa...

Tycker det låter som du gjort helt rätt, det viktigaste är att må bra med sig själv, allt annat brukar ordna sig så småningom!
Skralt i kassan här också:)...smällar man får ta:)
Sköt om dig!

Kramen!


ängeln i vitt sa...

Halloj!

Jag virkade min sjal i akryl för jag gillar inte heller ull. RUSTAS garn är billigt och bra ( 10 nystan för en hundring just nu ) Tror jag ska virka en i grått :)

Njut så mycket du kan nu :)

Kramen Carina

Hannis sa...

Heja, heja!!
Kör på=)) Livet har vi ju bara en gång och då måste man tillåta sig att prova andra saker.

Ha en fin helg/Kram Hannis

idémakeriet sa...

O vad klokt gjord Tina.
Man lever bara en gång och får njuta av varande minut.
Det finns så mycket mer i livet än jobb och slit.
Men visst klir i kassan måste det finnas för att försörja sig.
Hoppas du hittar något som passar dig bättre och tills dess njut på!
Tack för dina peppande ord på min blogg.
Kram Gerda

Anki sa...

Haha vännen, vet inte om det kan kallas proffsigt när man knappt begriper själv va det står?!
Tack iaf, du är gullig du!

Goa kramen!

Anki sa...

Kikar in för att önska dig en fin helg!

Sköt om dig!
Kramen!