tisdag 9 februari 2010

Godbitar från Panduro

---
Jag lider av akut energi-/fantasibrist just nu .... Måste rycka upp mig :) Hamnade på en Pandurobutik igår, och tog en vårkatalog som gav en del inspiration. De har till och med en Shabby Chic-sektion! Tildas tyger är ju alltid gulliga och i år går de i ljust turkos och rosa. Tyget ovan ligger bra till för docksängen jag håller på med ...
---
---
Dessa klassiska ränder kan jag aldrig få nog av! Den nya nyansen heter sandgrå.
---
---
Eller lite grått med prickar kanske?
---
---
En del klippark med vintage-bilder....
---
---
Smycken är egentligen inte min grej, men armband faller jag ofta för av någon anledning... Det här tycker jag var läckert, och för en materialkostnad på 149 kr får det klart godkänt! Jag knåpar på i min bod, men det går såååå långsamt att få något klart.... En tjej har väntat på två sängstommar med tillhörande sängbord ett tag nu... Det är nog det största jag målat, och det dröjer nog innan jag ger mig på något sådant igen. I alla fall på vintern när man inte kan stå ute och skvätta :) Nu ska jag ta mig en drink Berocca och se om det hjälper! Kram, Tina
---

6 kommentarer:

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Tina, hur står det till?!
Huva mig, jag som också ska måla om en säng gavel och två sängbord.. Jag drar mig hela tiden. Men som du skriver att det är nog enklare att göra det till sommaren. Jag väntar gärna till dess..känns inte motiverat att måla dessa saker nu. Tungt! Så jag förstår dig så väl att det har tagit tid att få till dessa bord o sängram.
Vilka fina tyger du hittat! Jag gillar ju prickigt, det vet du redan. Minns du den fina kaffeservisen jag köpte av dit till lillan? Röd med vita prickar. Åhhh vad hon har lekt med dessa. Även nu under vintern. Jag har fått druckigt både det ena och det andra ifrån kopparna, hihi.

Snyggt armband! Bra pris med. :)
Jag kör mest med halsband. Armbanden tycks liksom glida av mig..eller så går låset upp och jag tapper det. Men visst är det supersnyggt med armband! :)

Oj vad jag surrar! ;))
Du får ha det så underbart, så hörs vi över mailen ang babykorgen! :)

Varm kram / Åsa.

Elin sa...

åh visst är det kul att panduro äntligen fått till en shabby del... jätte mycket nytt och fint jag såg i deras nya katalog... blev genast så inspirerad... men jag håller mig till möbler nu ett tag och vitrin skåpet i furu som jag målar hos min mors väninna, tar längre tid än vad jag väntade mig... hu vilket jobb... så jag förstår att säng med bord, det tar sin tid...

många varma kramar
Elin

Marita sa...

Tack för tipset! Det var ett tag sedan jag var in på Panduro... ser verkligen fram emot ett besök där!
Armbandet är ju superläckert!! Skulle jag verkligen kunna tänka mig...
kram, Marita

Huset vid ån sa...

Tack för fin inspiration från Panduro! Ja, ibland kör man fast och känner sig total "tom" på inspiration...Armbandet såg snyggt ut också! Onsdagskramar Therese

idémakeriet sa...

Oj det får man ju undersöka, älska också Panduro men jag tycker inte alltid att de har sådana snälla priser.
Men inspiration får man i alla fall.
Ville önska dig en härlig dag med dina kära och nära.
Stor kram från mig.
Gerda

Huset vid ån sa...

Hoppas att du haft en bra alla hjärtans dag och att du fått ätit några goda semlor igår på semmeldagen! Må så gott! Kram Therese