söndag 6 december 2009

Slut som pysslare....

---
Nu har jag med nöd och näppe överlevt årets julmarknad.... Det är inte roligt längre tyvärr, mest stress så jag har beslutat mig för att strunta i det nästa år. Jag missar flera julkonserter varje år också, som alltid är den här helgen. Nu ska jag råslappa ett tag, och bara göra sånt jag vill. Pyssel och pynt känns inte aktuellt just nu, men det går nog över :) Här ser ni hjärtan som jag sydde av det fina "madrasstyget" Stjärneholm från Åhléns. Jag har väntat på att det skulle komma tillbaka, men nu när det efter många år kom igen, blev jag lite handlingsförlamad. Vad skulle jag nu ha det till? Så det fick bli några större hjärtan tills vidare.
---
---
En liten resväska från Hotell Vita Kofferten :)
---
---
Doftsäckar med julkryddor....
---
---
Jag var ju bara tvungen att prova när jag läste om den här idén i en amerikansk tidning. Kottar doppade i stearin med en veke fastknuten. Braständare blir det då, och de funkade faktiskt! Lite tid tar det att knyta fast veken i varje kotte, men doppandet går ju fort... Sen gjorde jag pappersstrutar med 25 kottar i varje, med en liten bild och en kotte utanpå. Trots allt jobb med småsaker och julsaker, är det ändå docksängar, barnstolar, småbord mm som jag säljer på marknaden, så jag begriper inte varför jag knåpar så varje år :) Gendefekt förmodligen.... Nu ska jag ta en stilla trudelutt på läppen innan jag somnar i soffan. Kram, Tina
---

10 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Tina, jag är så dålig på att hinna lämna kommentarer men jag är här inne ofta och "snokar"! Så fina saker du knåpat ihop. Sådana där kottar har jag läst om men aldrig gjort några, men nu blev jag sugen på att testa! (Har t o m köpt stearinmassa för att göra men har inte gjort annat än ställt upp paketet på en hylla!)

Håller med dig, när man till sist känner att man är i ett ekorrhjul istället för att det är kul, då ska man lägga av. Vem har sagt att du inte kan ta upp det igen ifall du skulle ha lust? Att höra på julkonserter är ju inte helt fel så det skulle jag också satsa på!

Stor kram och ha det bra i regnet och mörkret!

/Kristin

Vitt o Vältummat sa...

Så fint du har gjort. Tack för tipset om var man kan köpa madrasstyget. Det ska jag genast inhandla!
Kram
Åsa

Anki sa...

Åh vilka fina hjärtan! Det där tyget har jag oxå letat efter, ska testa Åhlens då!
Smartigt med kottarna, har visserligen inte hört det...men det var ju häftigt att det funkade!

Ha en fin vecka!
Kramis Anki

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån..., du har oxå lyckats hamna där?!?!?
Jo.., i den där knepiga världen då allt jäkla pysslande står en upp över...!
Där har jag oxå lyckats hamna när jag hade min butik, då man var tvungen att producera för att överleva. Visst fasiken är det roligare att vara kreativ när det är frivilligt!

Men du..., det är meningen att vi skall hamna där ibland för efter en sådan downperiod så blir vi kreativare än någonsin så vila du med gott samvete!!!!

Ha en underbar vecka och tack för att bjöd oss på så vackra bilder!
Kram Marianne

Marita sa...

Vilka fina alster du skapat. Kottarna var ju en himla kul idé! Förstår att du är helt slut. I år har jag för första gången pysslat ihop saker som jag stått på marknad för att sälja.... på lördag är det dags igen... det tar otroligt mycket tid även om det är kul att skapa saker.
kram, Marita

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej Tina,
du gör så mycket fint! Hjärtan kan man inte få för mycket utav. Det blir så ibland att man inte har den inspiration och då måste man ligga vilandes. Resväskan är himmelskt vacker! Unna dig med roliga saker och inga måsten!

Kramar Elin.

Hannis sa...

Klart att pyssellusten kommer tillbaka!
Men jag kan tänka mig att det blir mycket när man ska producera för att sälja.
Det är ju en annan sak att bara pyssla till sig själv.
Hm...Undrar om det tyget finns i blått??
Måste kollas!

Må gott nu och slappa mycket/
Kram Hannis

Blåbär och Mjölk sa...

Heej du rara Tina!
Nu är jag äntligen här i bloggvärlden igen. Det blev många veckor borta..mycket har hänt. Men nu är allt bra igen. Jag känner mig också mycket bättre. Ork och lust är tillbaka.
Tusen tack för dina ord inne hos mig. Det värmde att läsa.
Hur har du det vännen? Mår du bra?
Vilka fina alster du har gjort!
Du är jätteduktig!!! :)
Nu ska jag lägga lillan.
Vi hörs snart igen, du får ha det så fint till dess! Stor kram / Åsa.

Anonym sa...

Å så fina saker du gjort. Hade gärna varit på din marknad och då hade jag köpt både söta hjärtat och fina doftpåsar av dig. Det där tyget har jag i både rött och svart...men som så många andra bra inköp jag gör så blir det väl aldrig använt. Hoppas att du har det bra och om inte pyssellusten kommer tillbaka så hittar du säkert något annat att fördriva tiden med. Jag kan inte tro att du tänker sitta och spela på läppen hur länge som helst. =)
Kram och ha det så bra! Krista

Marlene ♥ sa...

Nästa jul ska jag också göra så där fina påsar. Såå fina.