lördag 13 mars 2010

Återanvändning

---
Smådukar kunde man inte få nog av förr, men nu är det väl inte många av oss som kan tänka sig en liten virkad plätt under varje pryl :) Den här duken och en mindre liknande köpte jag via Tradera, just med applikationer i tankarna. Ett tips för att hålla saker på plats när man syr: Istället för att nåla fast duken, använde jag små bitar av snabbfållningsband och strök fast den hjälpligt. Då ligger den helt slätt mot tyget när man syr. Jag hade ingen speciell favorit i kvällens final, men nog var det härligt att se Anna stråla av lycka över segern? Kram Tina
---

11 kommentarer:

Compact Garden sa...

Godmorgon...vilka fina kuddar..tankarna for direkt till linneskåpet...hrm har jag något :)

Fiffigt men snabbfållningsbandet det hade jag aldrig tänkt på att använda..

Ha en skön dag i förhoppningsvis lite sol./Anne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev jättefint, skirt och romantiskt. Passar bra på en gästsäng. Fin idé.
Vårkramar
AnnaMaria

Tigris Predikantan sa...

Minsann vilka fina kuddar!
:)

Atelje Skärvan sa...

Dukar är bra att dekorera med,det var ett bra tips du kom med.
Kram Agneta

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken fin bild på kudden! Känns så romantisk o lantligt! Jättefint! Ha en trevlig Torsdag! Kram Therese

Lilla Blanka sa...

Hej Tina!

Åh vilken bra idé och vad fint det blev!

Kram och ha en fin helg!
Mia

Anonym sa...

Tack för det fina tipset, här ligger det nog en hel del smådukar i någon kartong....Smart att stryka fast med fållband!

Ha en skön solig Söndag
Kram Pernilla

revo_ida sa...

Hej vilket bra tips =)
Massa härliga bilder har du =)

revo_ida sa...

Hej får jag fråga hur du har fått dit din statistik mätare jag har letat och letat men inte hittat.

Inspiration i vitt sa...

ååå så vackert och romantiskt hos dig, bra ide'.
Kram på dig/ingela.

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en Trevlig onsdag! Vårkramar till dig! Therese