onsdag 14 oktober 2009

Höstkväll

---
Alla skötselråd kring olivträd ställs på ända här hos mig :) Jag som haft svårt att hålla något vid liv, har nu skärpt mig på vattningsfronten... Det här olivträdet köpte jag för ett år sedan snart, och det har stått på samma plats inomhus hela tiden. Det står inte ens vid fönstret! Korgen har jag proppat full med vårt favorit-rosévin, Santa Digna. Oljelampan köpte jag för 60kr på någon billighetsaffär för ett bra tag sedan, men nu kom jag till skott och letade reda på lampoljan. Nu är nacken lite bättre, och jag är så tacksam för att slippa ha ont. Håll tummarna för mig nu, att jag kan få ha en lugn period så att jag hinner träna upp mig lite! Kram, Tina
---

6 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

ahhh den verkar trivas, den har ju smarrigt sällskap med, fniss! håller tummen! varmkram lotten

Huset vid ån sa...

Tack för titten...Vad tråkigt att ha ont i nacken! Jag har själv väldigt ofta ont i nacken eftersom jag lider av fibromyalgi sen 13 år tillbaka. Ditt olivträd ser ju ut att må bra där...Nu ska jag kika in på din hemsida! Må så gott o hoppas nacken blir bättre! Kram Therese

Karin Krut sa...

Inga problem! Skicka hit verktygen när ni är färdiga med dom ;) Jag lovar att jag ska ta hand om dom ;)
Olivträdet ser ju verkligen ut att trivas där hos dig och flaskorna ser ju inte heller helt fel ut! Jag har varit på systemet och handlat lite blossa 2009 med smak av clementin, det låter ju gott i alla fall :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Tina!
Olivträdet ser ju ut att må toppen! Vi försöker övervintra ett par små stackare som vi har...
Du frågade om vår solanum, och jag måste erkänna att det är maken som tar hand om de här som ska övervintras...och han gör inget speciellt. Den får stå svalt och bara lite vatten.Men den har funkat bra. Däremot har vi haft vita solanum som vi övervintrat, men de har blommat väldigt dåligt trots omplanteringen i våras.
Kram
Marie

Evelinas hus sa...

Hej,
Vad höstfint du gjort vid entrén!
Ang cyklamen så vet jag inte hur många minus dom klara men än så länge se dom fina ut och vi har minusgrader varje natt tror jag.
Kram Caroline

AkH sa...

Hej, hittade till din blogg för första gången idag- jättefin! Jag har aldrig vågat köpa något olivträd, är rädd för att det skall dö med en gång. Jag kanske skall våga försöka, de är så vackra- blev påmind om det nu när jag såg hur fint ditt är. Fina saker du dekorerat med! Ha en underbar söndagskväll!
Anna-Karin
livetharochnu-akh