onsdag 11 februari 2009

Fyndat

---
Nu satte nacken stopp för fixandet igen, men jag har en del fynd att gotta mig åt! Äntligen vann jag en skärbräda i porslin från Gustavsberg på Tradera! Jag älskar formen på den. Burken med värmeljus är den jag köpte på Granit för ett tag sedan, och den gamla syltburken är en av tre jag hittade på Emmaus. Krukan är från Rusta, den hade blå glasyr med terrakotta på kanten och kring ringarna. Nu är den lite shabbad och passar bättre in överallt. Blomman är en fönsterviva, jag tror inte att jag haft en sådan förut. Det är lite svårt med blommor nu, lökväxter är så kortlivade hos mig :)
---
Vi har fått lite snö, men solen gör sina tappra försök att titta fram emellanåt nu. Vilken skillnad i ljus både ute och inne jämfört med gråslask! Kram, Tina
---

3 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Fina, fina fynd du har gjort! Skärbrädan gav verkligen vill ha-känsla, jag förstår att du är kanonglad över den :-).

Kram från Helena

Compact Garden sa...

Vilka kanon fynd..nä nu får jag nog gå in och kolla lite oftare på Tradera..skärbrädan blev jag "avis" på..själv har jag målat en..haha inte samma sak!Kram Anne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Skärbrädan är jättefin! Så kul att du vann den...Man kan hitta mycket fint på Tradera, men ibland blir det ganska dyrt, för det är många som slåss om samma saker...
Kram
Marie