onsdag 19 november 2008

JulTips - Tårtpappersstrutar

---
Sådana här strutar av tårtpapper har folk gjort till jul sedan mormor var ung. De är superenkla att göra! Enda problemet är att de blir rätt så sköra, eftersom tårtpapper är så tunt. Så länge de bara ska hänga i granen och vara fina gör det ju inget! Limma på tygband som upphäng istället eller byt ut bokmärket mot lacksigill t ex. Pyssla på! Tina
---
PS. Vet någon varför inte den andra bilden går att klicka på så att den blir större? Åtminstone inte för mig... I vissa andra bloggar kan man ju klicka på alla bilder så att de blir större har jag sett. Jag hämtar ju in alla på samma sätt...??? DS.

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Jättebra tips om strutarna och tårtpappren!!! Ramarna i inlägget under är helt fantastiskt fina!!
Kramisar

Kristin sa...

Jättefina strutar! Om man vill göra struten lite mer hållbår borde man ju kunna ta några fler tårtpapper, de sitter ju så ihopklistrade i förpackningen så det borde bara vara att inte sära på alla?

Fast jag tycker ju det är svårt att göra strutar... mina blev inte alls sådär fina som jag hade trott att de skulle bli - och som de var på bilderna...

kram och ha det bra!
/kristin

Anonym sa...

Vilken bra ide´både med strutarna och att du har ett nytt inlägg per dag som handlar om jul/advent.

Ha en bar dag
Kram P

marianaskeramik sa...

gud vad du hinner med!
tack för din snälla kommentar
jag verkligen gillar ramarna-det tipset ska jag använda
ha de gott
marianaskeramik