fredag 25 juli 2008

Äntligen!

Till slut fick jag lov att inse fakta.... Att jag skulle fynda trådrullar här i krokarna är lika troligt som att det skulle börja regna Rollo-kolor! Hur mycket man än vill det så kommer det inte att hända :) Tacka vet jag Tradera. Efter att ha gett upp några budgivningar vann jag till slut två stycken! Nu har jag 8 rullar som jag slet upp ur paketet, torkade av lite snabbt och fyllde med spetsar så det dammade om det :)
I det gamla trätråget som jag fått av min väninna K i Hälsningland, samsas de nu med de spetsar som avundsjukt får trängas utan rulle... Vart detta fat ska få plats är nu frågan? Nåja, jag håller på att rensa upp lite i vårt kombinerade arbets-, sy- och gästrum, så får vi se sen...

Jag får så bra idéer av er alla där ute. Rätt som det är kommer man på något nytt hörn som kan pyntas/förbättras. Även sådana som jag aldrig tyckt behövde något förut. Det här är en sådan hörna. En stol som aldrig hittat sin plats, ranglig men vacker. En skål som kom med hem efter Skåne-resan och fick bli vit. En korg som en granne fått med godsaker i och tänkte slänga, också vit numera. Små fåglar i sandsten från Ambiance som svärmor gett mig, gillade inte färgen riktigt så nu är de också lite vitare :) Tillsammans med blekrosa, dubbla flitiga lisor och murgröna är nu mitt hörn mycket roligare att titta på!

En liten ängel som också hade lite tråkig färg som fåglarna, fick en släng med penseln och hamnade på ett räcke ihop med klematis nummer två som blommar nu. Ängeln köpte jag på Design & Country House i Västerås.

Idag är det så varmt så det är inte klokt här! Imorgon ska vi ut och åka båt, det är jättelänge sedan sist och ska bli såå skönt... Havsbris! Kram, Tina

1 kommentar:

Vit Spets sa...

Hej Tina!
Välkommen in till bloggvärlden, kul att du lämnade en kommentar, jag som är nyfiken & en som gillar inspiration kikade snabbt in till dig oxå ser så ljuvliga ting...gillade pallen/trappstegen du fixat till, oxå denna sax...själv bjöd jag på en likvärdig sax på tradera men lyckades ej vinna auktionen, så jakten fortsätter...
Hit återkommer jag gärna!