måndag 4 februari 2008

Resultat från shoppingrundan

Äntligen måndag! Det kan jag säga som är ledig idag, även om jag mest städat. Det är kul att kunna städa undan efter att ett rum (badrummet) är färdigt! Jag lovade ju att visa vad jag shoppade häromdagen. Ljuslyktan och porslinskloten kommer från Berry. Ljuslyktan var det halva priset på, det tackar vi inte nej till... Kloten är blåvita, och lite mindre än tre andra som jag redan har.
I den fina butiken Inreda, hittade jag tvålen jag letat efter. Ljusrosa, stor med lite text på. Där köpte jag också min första stora glasklocka, från House Doctor. Nu måste jag bara fundera ut ett ställe att ha den på. Den är rejäl, så man får plats med en massa skoj i den. Den jag hade sen förut går det i en muffins i ungefär...

I fredags "råkade" jag gå Humlegårdsgatan upp mot Östermalmstorg, på väg till en middag :) Där ligger det en massa trevliga affärer, som en del av er säkert vet. Än slank jag hit och än slank jag dit.... På Hans Mikaels blev det ett fat med fötter som ska få stanna i badrummet! Nu ska jag städa och fixa lite till. Imorgon ska jag ta tåget till Sundsvall med mina kollegor, min chef och resten av gruppen finns där. Vi ska umgås och prova på curling bland annat! Det ska bli kul! Kanske har jag fördel av att ha sopat idag? Kram, Tina

3 kommentarer:

Lea sa...

Å sådana härliga fynd!!
Alltså min favorit shoppinggata är ju Humlegårdsgatan, Hans Mikaels, Koffert, Bruka, den där butiken med underbara handddukar, tvålar mm som jag inte just nu kommer ihåg vad den heter och empirebutiken...äh ligger väl på andra sidan Ö-hallen..
Herregud vad jag blir Stockholms sugen, måste nog ta en sväng själv i lugn och ro.
Brukar faktiskt göra det utan resesällskap, strosa själv - bo på hotell, läsa och sova är inte alls fel ska jag säga.
På sin höjd kan man möta upp någon bekant och ta en fika på stan.

Hoppas att ni får trevligt i Sundsvall!
/Lea

me and alice sa...

Hej! Härlig shoppingrunda du varit på!
Gillar också ovannämnda butiker...
Den svarta lyktan var jättesnygg!
Din lilla barnsäng blir nog jättefin som du tänkt dig, ljusgrå med vit text...
kram Susanne

Anonym sa...

Härliga fina saker.
Odlingsklockor kan man ju ha 100 av.:-D
Kramis